15 Aralık 2016 Perşembe



Ben öğrenmeye bayılıyorum, öğrenci olmaya bayılıyorum, zihnimi daha önce hiç kullanmadığım şekillerde kullanmaya bayılıyorum ve gün be gün kendimin daha iyi bir versiyonunu yaratmaya bayılıyorum. Yalnız bu bir dezavantajı da beraberinde getiriyor. "Bildiğini sanma durumu". Kendimi gerekli gereksiz öyle çok bilgiyle dolduruyorum ki, bazen şöyle bir yanılgıya düşüyorum: "Aa o konuyu biliyorum ben". İşte sevgili egomun bunu bana söylediğini fark ettiğimde hemen bir silkelenip kendime geliyor, bildiklerimi unutmaya niyet ediyorum. Son katıldığım eğitimdeki hocam Pema dedi ki; "bildiklerini unut, zihnini boşalt ki yerine yenilerini koyabilesin. Yoksa bildiğini sanarak büyük bir yanılgıya düşersin." Bu kıymetli sözler kulağıma küpe oldu. Şimdi biriyle sohbete başlamadan , bir kitabın kapağını çevirmeden, bir eğitime adımımı atmadan önce içimi boşaltıyorum. Her şeyi unutuyor, sanki yeniden ilk kez duyuyormuşum gibi can kulağıyla dinliyorum. Ve çok acayip, o bildiğimi sandığım şeylerin ne kadar devede kulak olduğunu fark ediyorum. Yer açtıkça yeni bilgiler içime akıyor, aktıkça bosaltıyorum. Sokrates'in dediği gibi "Bildiğim tek şey hiçbirşey bilmediğimdir!" Bu bana aynı zamanda büyük de bir özgürlük kazandırıyor. Bildiğimi sandığım zamanlar köşeye sıkışmış gibi hissediyorum çünkü.
Ben bu kıymetli günde gelmiş geçmiş tüm öğretmenlerime teşekkür etmek istiyorum. Yalnız sadece mesleği öğretmenlik olanlara değil, hayatıma girip beni zor durumda bırakarak anlamam gereken şeyi anlamamı sağlayan, o zaman için boğmak istediğim ancak şimdi bilinçsizce de olsa bana zorla öğretmeye çalıştıklarını fark ettiğim insanlara, bana duydukları şefkatle sevmenin ne demek olduğunu öğreten insanlara, acı çektirerek korkularımla yüzleşmemi sağlayan insanlara ve elbetteki hayatıma öğretmen sıfatlarıyla girip tüm okul hayatım boyunca beni eğiten hocalarıma, en çok da yepyeni bir insana dönüşmemi sağlayan manevi rehberlerime sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. İyi ki varsınız öğretmenler gününüz kutlu olsun. Köleniz olmaya hazırım 😂#öğretmenlergünü #24kasim#24kasimöğretmenlergünükutluolsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder